Home

Jobba heltid plugga halvtid

Vad tror ni om att plugga halvtid o jobba heltid? Skrivet av: CS: Jag har kollat i ett informationsmaterial till bibliotekarieutbildningen; man läser på distans/halvfart. Någon säger i infon att man inte ska tro att det går att läsa utbildningen PLUS jobba heltid OCH ha familj Kan man jobba när man pluggar på distans? Det är fullt möjligt. Jag har nämligen själv pluggat på 100% medan jag hade ett heltidsjobb. Du bör dock vara medveten om att det stundvis kommer vara påfrestande. Ibland kommer du behöva trixa lite med tiderna för att genomföra en distansutbildning Jag pluggar till jurist och jobbar 40%. Då pluggar jag i genomsnitt 40 h per vecka och det är verkligen inga problem. Jurist är ju rätt tungt med mycket att läsa, beroende på vad du ska plugga kan du jobba rätt mycket (kanske inte heltid?) Det är absolut tillåtet att både jobba heltid och studera på heltid samtidigt. Det finns ingen lag som hindrar det. Det är upp till personen själv att lägga upp sin tid så att de två går ihop. Då din student jobbar efter skolan och på helger är det inget som hindrar skolgången. Det låter dock mer som att det är deltid hon arbetar