Oljetillförsel J-spec.se använder cookies för att din upplevelse av webbplatsen ska bli så bra som möjligt. Genom att fortsätta använda sidan godkänner du detta Inläggsrubrik: Re: Restriktor oljetillförsel turbo. Postat: ons feb 12, 2020 8:46 am . För mycket laddtryck: Blev medlem: ons jan 01, 2014 1:53 pm Inlägg: 262 Surge gränsen är inget man passerar obemärkt, det brukar höras rejält, antingen som ett fräsande ljud och då käkar det kolvar, eller som poppande ljud/ljudbangar Produktvisning - Adapter Kit Oljetillförsel (AN10) M10 - C/C 51mm. EFTERMARKNADS OCH TUNINGDELAR till MÄNGDER AV bilmodeller. SNABB LEVERANS FRÅN STORT EGET LAGER OCH ALLTID BRA PRIS PÅ DELAR OCH TILLBEHÖR till TOYOTA, NISSAN, MITSUBISHI, HONDA, BMW, Audi, Ford, Seat, Skoda, Mercedes, Opel, Maserati, Saab, Reanult, Volvo, Volkswagen m. fl.. Produktvisning - Adapter Oljetillförsel strypning (1/8 NPT) M8 - C/C 37mm. EFTERMARKNADS OCH TUNINGDELAR till MÄNGDER AV bilmodeller. SNABB LEVERANS FRÅN STORT EGET LAGER OCH ALLTID BRA PRIS PÅ DELAR OCH TILLBEHÖR till TOYOTA, NISSAN, MITSUBISHI, HONDA, BMW, Audi, Ford, Seat, Skoda, Mercedes, Opel, Maserati, Saab, Reanult, Volvo, Volkswagen m. fl..
Oljetillförsel - J-Spec Sweden A
Inläggsrubrik: Re: Restriktor oljetillförsel turbo. Postat: mån mar 30, 2020 4:38 am . För mycket laddtryck: Blev medlem: sön mar 13, 2016 3:34 pm Inlägg: 122 Han sa att den restriktorn jag hade var rätt dvs 4mm ungefär, då blir det rätt tryck
Re:Slang till oljetillförsel, turbo. « Svar #1 skrivet: december 30, 2006, 21:06:57 » Det låter ju som den ska gå bra, hydralslang tål ju olja, och 10 bar är det väl knappast i bilmotorn.
Oljetillförsel turbo. Turboslang / Turboretur / Oljeretur T3/T4 / T28 / GT28 / GT35 / T70 / HX35 - Order före kl12.00 skickas samma dag Stort lager Beställ hos Mr Tuning.En site för de med intresse för turbo och trimning av bilar och andra fordon, speciellt i Sävar med omnejd J-spec.se använder cookies för att din upplevelse av webbplatsen ska bli så bra som möjligt
J-spec.se använder cookies för att din upplevelse av webbplatsen ska bli så bra som möjligt. Genom att fortsätta använda sidan godkänner du detta
Jag gjorde ett fördelningsblock av en alubit, en slang från oljetryckshålet till blocket, sen en ut till turbon, en till original oljetryckskontakt och en till oljetrycksmätaren . Nuvarande: E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT. M50 764whp @ 1.7 bar. M20 675whp @ 2.2 bar. 0707697871. Upp
Motor / Tuning / Flänsar och packningar / Oljetryck/Retur.
Oil feed kit, turboslang för oljetillförsel samt retur. - Turbo olja in fläns 38mm cc mått samt 1/4NPT hona anslutning. - Turbo olja ut fläns 51mm cc mått samt 1/2NPT hona anslutning. - Stålomspunnen slang med pressade kopplingar. AN3 hona till AN3 Hona 90 grader. Längd 94cm - 2st nipplar 1/4 NPT gänga till AN3
iumrör till tryckrör
Turbo Wastegate Holset Mitsubishi HX40 HX35 HX50 HX55 Super HX Borg Warner Turbosmart Tial 19T 16T Tävlingsturbo Rally Racing Drifting Pressa dina egna slangar till turbon Olja in, vatten in och vatten ut. vatten och oljetillförsel
Sådär ser det ut, oljetillförsel röret som sitter på bilden är ej samma som jag har nu. Bara provmonterat på bilden där. Men som sagt när jag sen startade upp bilen o så, så läkte det ut massor olja. Droppade från turbon, ut i avgashuset och in till insuget
iumrör till tryckrör
har en saab 9-5 som har en turbo som läcker olja. Jag vill nu att den ska sluta ryka och jag vill int köpa en ny turbo. Kan jag plugga oljetilfförseln eller måste jag koppla ihop oljetillförseln samt oljereturen? kan jag låta turbon vara utan olja o låta den skära ordentligt så att axeln fixeras i fast läge? Som sagt så är jag ute efter så billigt som möjligt och så lite jobb. Turbo Wastegate Holset Mitsubishi Borg Warner HX40 HX35 HX50 HX55 Super HX Turbosmart Tial 19T 16T Tävlingsturbo Rally Racing Driftin Pressa dina egna slangar till turbon. Olja in, vatten in och vatten ut. vatten och oljetillförsel. Vi maskinpressar slangar till turbo. Bygg din egen bromsslang. € 3,96. Finns i lager. Mer Info Köp nu. Silikonslang till tryckrör. Aluminiumrör till tryckrör . Kundservice. Köpvillkor
Turbo är ett system som kan användas för att öka effekten i en förbränningsmotor.. Turboaggregatet drivs av hastigheten och trycket i avgaserna som lämnar förbränningsrummet. Den energi som inte fullt ut kunnat tillvaratas i förbränningsrummet driver ett turbinhjul som via en gemensam axel driver ett kompressorhjul i andra änden av turbon
Produktvisning - Adapter Kit Oljetillförsel (AN4) M8 - C/C 38mm. J-spec.se använder cookies för att din upplevelse av webbplatsen ska bli så bra som möjligt
Holset har ingen motorsport division men med en enorm produktkatalog så har modeller som Super HX35 och Super HX40 samt Competition tagits fram med mycket goda resultat. Oavsett om du kör drifting, banracing eller rally så har Holset en turbo till din motor. Exempel: HX30 HX35 HX40 HX50 HX52 HX55 och HX60
kostar.
Garrett GT3071R Turbo Garrett GT3071R säljs som Supercore (kompressorhus och centerdel) och passar ihop med andra Garrett turbinhus gjorda för 60mm turbin. Man kan välja till turbinhus i rullmenyn och dessa finns i följande varianter: Turbinhus med extern wastegate T3 inlopp och V-band utlopp: A/R 0,63 - 740902-0009 A/R 0,82 - 740902-0008 A/R 1,06 - 740902-0007 V-band inlopp och utlopp: A.
Returrör oljetillförsel turbo.....18,5-21,5 Banjiskruvar kylvätskerör turbo.....28-33 Lambdasond till turbo.....20-25 Vakuumanslutning kompressorhus turbo.....18-22,5 Om du skulle vilja lägga till information här så PM'a mig den så lägger.
Pressa dina egna slangar till turbon. Olja in, vatten in och vatten ut. vatten och oljetillförsel. Vi maskinpressar slangar till turbo
För inlopp, utlopp oljetillförsel etc. Turbo, wg packningar Det finns inga produkter i den här kategorin. Underkategorier. Inlopp. Rostfria packningar för avgashusets inlopp. Alltså mellan turbo och grenrör. T25, T3, T4, T6 m.fl. Utlopp Om turbon inte har ett garantifel utan det rör sig om ett handhavandefel eller en skada orsakad av utomstående faktorer, ex skada p g a bristande oljetillförsel, kommer vi att informera er om vad som har hänt Renoverad originaldel Vattenkylning av Turbo, B230FT/FK Oljetillförsel Turbo, D24T Tryckledning från bränslefiltret under bilen. (7/900
Detta är en forumtråd från Garage Subaru - Banjobult Turbo - EJ255 / EJ257 / EJ205 - 15194AA110 . Subaru art no: 15194AA110 . Subaru original banjobult oljetillförsel till turbon på 2.5L Turbo motererna. Passar följande bilmodeller: - Subaru - Impreza (WRX) 2006-2014 - EJ255 - Subaru - Forester XT 2004-2013 - EJ255 - Subaru - Legacy GT 2005-2012 - EJ25 Tänk bara på att oljetillförsel bör vara banjo ej slangklämma ,just för risken att en slangklämma . I mitt fall där jag lyft upp turbon, väldigt likt vad du har fast jag har min vänd åt andra hållet (original), så blir det nog rör ut ur turbon -> gummirör -> skarvrör -> gummirör i motorn. Quote; Share this post E30M3 S54 Turbo. Upp. av Chrille » 16 okt 2008, 08:00 . Chrille Inlägg: 2222 Blev medlem: 20 nov 2005, 18:32 Ort: Jönköping. Webbplats; Avvah skrev:Så sa polarn om sin impreza också, slutade med att han jagade någon på e4an tills veven sa upp sig (: lätt att köra ras med varm olja Nackdelen med en turbo är att det kan vara fördröjning innan turbon turbin kan generera uppsving. Kompressorer är enklare än turboladdningssystem, eftersom de vanligtvis har sina egna interna oljetillförsel och bult på motorn ovanpå, eller ersätta, insugningsröret
dre motorer som vill ha bra effekt med brett register liknande original karaktär
har en saab 9-5 som har en turbo som läcker olja. Jag vill nu att den ska sluta ryka och jag vill int köpa en ny turbo. Kan jag plugga oljetilfförseln eller måste jag koppla ihop oljetillförseln samt oljereturen? kan jag låta turbon vara utan olja o låta den skära ordentligt så att axeln fixeras i fast läge? Som sagt så är jag ute efter så billigt som möjligt och så lite jobb.
Beg. turbo 500 kr. Beg IC 500 kr. Laddtrycksmätare 500 kr. Stålomspunnen slang, oljetillförsel till turbon: 300kr. Siliconslang till tryckrör (ej ett måste) 400kr. Ny ljuddämpare, 2.5 ferrita 800 kr. Pipercross öppet sportluftfilter 500kr Resten är slangar, kopplingar, material till grenrörsadaptern, rörböjar till tryckrör och.
Med turbo kan man välja var man vill ha bästa effekt, en liten turbo kommer mer på låga varv och tar slut snabbt, det finns ingen effekt högre upp i registret. En stor turbo ger det omvända, mer fördröjning men mycket effekt på högre varv
SRX 9000 ger en homogen, stabil oljeblandning och har exceptionellt god pumpbarhet i låg temperatur, vilket säkerställer oljetillförsel vid bruk i injektionsystem i sträng kyla. Utmärkt för direktinblandning i bensin och i alla typer av injektionsystem inkl. E-Tec och C-Tec 2 m.fl. ANVÄNDNINGSOMRÅDEN: Båtar . Crossmotorcyklar . Gokart
Wastegate Turbosmart Tial Turbo. Pressa dina egna slangar till turbon. Olja in, vatten in och vatten ut. vatten och oljetillförsel. Vi maskinpressar slangar till turbo. Bygg din egen bromsslang. € 4. Finns i lager. Mer Info Köp nu. Silikonslang till tryckrör. Aluminiumrör till tryckrör Kontakt. H2M Racing Odenskogsvägen 30 831 48 Östersund SWEDEN Org.nr 969706-2660 Moms. nr SE969706266001. 063-13 80 10 [email protected Eller går det bra att sätta givaren vid förgreningen för oljetillförsel till turbo/oljetrycksgivaren? =) Helst tråget, men i nödfall i oljesystemet FÖRE oljekylaren. Tycker jag iaf.. Brillko Racing Skyll inte på mig, jag röstade inte blått. 2007-04-23, 13:11. Gilla #5 Oljetillförsel samt retur togs ur kamkåpan, ett hål borrades in i en kanal i kåpan som ger oljetryck till Turbon samt returen in i kamhuset där oljepumpen suger tillbaka till tanken. 2013-10-20, 09:4
Artnr på biltemas t-kors nipplar o.s.v till oljetillförsel. Här diskuterar vi motorer och kringutrustning. Moderatorer: Bäckis, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko. Besvara. 10 inlägg • Sida 1 av 1. av Grooverhound » 28 jan 2010, 00:20 . Återgå till PPF Turbo Forum Lägg upp info om ditt projekt. Moderatorer: Bäckis, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko Besvar Olja till turbo på M50: Visad 1.882 gånger Besvara: AutoPower Forum: Inlagd av: Fråga: Filipo. 33st 2004-03-12 18:00 Anmäl inlägget. Äger följande bilar: 325i -90 (E30) Håller på att M50/turbokonvertera min E30 Var ska jag ta olja till turbon. Har ej fått motorn men har för mig att där inte är någon oljekylar Inte nog med att vi spar nästan 2m av chans till läckage det blir även mycket smidigare att få ur turbon. · Lossa på oljetillförsel rörets fäste i motorblocket. Lossa det U-formade vattenröret som går under turbon. Nu skall vi på och lossa värmeplåtar samt grenrör: · Lossa eventuella värmeplåtar du inte redan lossat på Garrett turbo från S14 SR20. Grenrör i gjutjärn från Flyin' Miata. Downpipe från Flyin' Miata. Värmesköld från Flyin' Miata. Gula spridare från RX8 (440cc/min). Walbro 255 bränslepump. Adapter till vanlig silikonslang & sportluftfilter. Stålomspunna slangar & nipplar för koppling till 1.6'ans oljetillförsel. Intercooler från KL.
Slang till oljetillförsel, turbo
senaste idé: Sugturbo på en Harley softail :tummenupp Innan.
Någon som provat en T70 turbo till en 2.3L maskin? Kompressorhjul 62mm turbihjul 62.5mm Avgashus AR 63 T3 fläns Endast Olja altså ej vattenkyld Tänkte kräma ur ca 400-450hk och max 540nm.
eralsirap i motorn, definitivt inte om man kör med turbo
Tjenna alla! Läser så mycket jag hittar om Turbo koventering...många lösningar innebär ganska stora effect öknigar och handlar om XX XXX svenska riksdaler! Men mer basic! Delar jag tror jag har kol på! Olja från turbon..Enkelt borra gänga hål i olje tråget dock över olje nivån? Avgas är väl inte svårare än avgas in/ avgas ut
dre 500 hk jämnt, faktiskt bara 21 hästar
Turbon (orginal) Började ge sig så jag var och inhandlade en kkk24, jag vet att man får göra om oljetillförsel osv men jag får inte turbon emot grenröret helt på ena sidan pga av att de går ett vattenrör intill blocket som turbon ligger emot..
Oljetillförsel turbo - turbo for - find your perfect used
Buell XB 12 2009 men efter att ha planerat ett tag så insåg jag att det troligtvis är bättre att överladda Helicon motorn. För er som inte är bekant med denna motor så har ni lite fakta här: Borr: 103mm Slag: 67,5 mm Komp: 12,3:1 Effekt: 146 HP vid 9800 RP
Hallå! Har läst med stort intresse andras sköna turbobyggen och blivit sugen på ett eget projekt. Jag köpte ju visserligen hojen redan i höstas (-13) med avsikt att turbokonvertera den och har pillat, tänkt, kapat, tillverkat grejer, demonterat och funderat under vintern som varit. Har blivit lite såld på Triumph-hojar
Hej! Tänkte ta upp en vanligt återkommande fråga på forumet nämligen hur man monterar en Mitsubishi TD04HL 16/18/19T på våra SAAB:ar. Denna tråd kommer gälla monteringen på 9000 men vill någon fylla på hur man lyckas med de andra modellerna så är det bara att fylla på. Blir det tillräckligt bra skulle det ju kunna vara läge för en FAQ
Jo jag har rätt bra koll. Har turbo konverterat några bilar innan. Men ej någon v8. Besiktningen är redan löst. Vad regelboken säger så får sakerna sitta på bilen. Bara dom inte är inkopplad. Oljan har jag koll på också. Matningen av olja blir i ett kors. Returen går via en oljepump som går på 12 volt. Har tänkte ladda 04
S13 oljetillförsel turbo; Rör och slangkit till frontmontad IC; Orignal ca18det, bränsletrycksregulator, BTR; Bromsskivor bak köpes. Lilla kamremskåpan; Katalysator köpes! 440 Skyline spridare; K: Orginal förarstol, innerskärm höger, höger baklyse! Auto-R front till s13; S14a Front!!! Bältesspännen bak, S13; bussning s13; S14.
Motorn styrs av nira i3+ med launchcontroll & mat/map sensorer B230fk block med bsr h-profilstakar Arp bult till vev osv Oljepump från folkraceshopen Org kolvar 12:9 bult till toppen Riktplanad & genomgådd 530 topp med hårdare ventilfjädrar Extraktorgrenrör med extern wg Gt35 turbo AN-kopplingar samt slangar för oljetillförsel & retur 3 avgassystem med en innovate mtx-l bredbandslambda.
Den högvarviga 3-liters M TwinPower Turbo-motorn i BMW X3 M Competition är utrustad med två turboaggregat, högtryckinsprutning och Valvetronic för att leverera hög och jämn prestanda. Prestandan talar för sig själv: 375 kW (510 hk), 600 Nm vridmoment och 0 till 100 km/h på 4,1 sekunder
Turbotillförsel - J-Spec Sweden A
Gjutet grenrör för högre effekter, T3 fläns perfekt för större garrett turbos. (T3, T3 / T4, GT30R GT3076, GT3582R, GT3040R, GT3540R) VW Golf 3 / Corrado / Passat VR6 Gjutet för extern wastegate. Går även att köra täcklock
Oljetillförsel Publicerat av Johansson den 8 juni, 2016 Jag hade ju lite jobb kvar på lagerhuset innan det är i ordning, nämligen att göra oljekanalerna till lagren med allt som det innebär
Nu var SH uppdaterat, så jag passar på och skapar en ny tråd om det nya bygget Har varit iväg i helgen och hämtat bak och framfälg, samt en gaffel. Ramen skall beställas nu i veckan och kommer efter nyår. Tanken med det hela är en hybrid mellan Suzuki 1100 och Hd chassi med mycket motor. Motor kommer bli Suzuki 1100r med twin turbo, antagligen två 16t
Ska man vara petig är faktiskt turbon en turbindriven kompressor (som borde heta turbo-supercharger men kortades nog ner till turbocharger och kapades ytterliggare till bara turbo). Man brukar räkna med att en skruvkompressor ligger på en termisk effektivitet på runt 70% medans en centrifugalkompressor ligger på ca 75%
En kraftfull 8-cylinder M Twinpower Turbo bensinmotor som utvecklar hela 460kW (635hK) och har en toppfart på 250 km/h. För att bilen ska prestera i toppklass, har den fått ett uppgraderat kylsystem samt oljetillförsel, allt för att den ska prestera allra bäst
*940 turbo spridare *linjär BTR från klracing *dumpventil *massa rör+silickon slangar bilder kmr imorrn då jag ska iväg o smörja upp bromsarna på plats, gick inte o rubba skiten « Senast ändrad: april 27, 2009, 19:04:08 av ahberg » Loggat ahberg. Medlem.
Den högvarviga 3-liters M TwinPower Turbo-motorn i BMW X4 M Competition är utrustad med två turboaggregat, högtryckinsprutning och Valvetronic för att leverera hög och jämn prestanda. Prestandan talar för sig själv: 375 kW (510 hk), 600 Nm vridmoment och 0 till 100 km/h på 4,1 sekunder
PPF Turbo forum • Visa tråd - Var exakt har ni satt
En högvarvande V8-motor med M TwinPower Turbo-teknologi och upp till 625 hästkrafter. Dubbla turboaggregat, kylare och oljetillförsel optimerad för bankörning,. Nu börjar en mindre artikelserie om maskiner som verkligen platsar i landet mellanmjölk. För några år sedan hade de varit långa, men nu platsar de inte in under kategorin lång eller kort, även om de kanske är mot det kortare hållet med tanke på dagens trender. Vi vill presentera Polaris 800 Switchback Assault 144″, Ski-Doo [ 116d LCI M-Sport -16 325i -86 2002tii -72 Porsche 911 SC -80 Amazon Kombi -65 Är det inte bättre att satsa på en M5-E34 dom kostar inte många kronor om du hittar en med skabbig inredning och lack.Huvudsaken är ju att den är bra i drivlinan och motorn.Sen kan du ju ändra utväxlingen i diffen om den inte rår att gå på trean Pressa dina egna slangar till turbon. Olja in, vatten in och vatten ut. vatten och oljetillförsel. Vi maskinpressar slangar till turbo. Bygg din egen bromsslang. 40 NOK. Er på lager. Mer Info Kjøp. Silikonslang till tryckrör
Motor / Tuning / Flänsar och packningar / Oljetryck/Retu
360 2½T blir 2,75 16V Turbo/supercharged. 300power.com - Forum. Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller jag vet inte många som FAKTISKT har haft problem med dålig oljetillförsel på en volvomotor även att jag hängt vid banträffar varje sommmar några år n
AN6 oljetillförsel AN10 returledning 40mm HKS style wastegate med retur till downpipe Godis! avgashuset till turbon är med lackat, ser riktigt fräsch ut igen 8D När jag fick tag på den... När jag satt tänderna i den mer kommer imorgon väl. Over and out. 8D
Oljetillförsel, som vi fick vända håll på då DP:n smälte slangen hela tiden o det började brinna o ryka ganska friskt;) *Mattsvart huv med hål över turbon o upphöjd i bakkant mot rutan *2,25 avgas från turbon, utan dämpare *Original tryckplatta o lamell.
Publicerad 2016-10-20 11:42. Fråga: Vilken olja rekommenderar ni till min Volvo PV 1957 med B16 motor? Vet ej om motorn är renoverad men den går bra. Mikko Mäntylä Svar: Häll i en olja med viskositeten SAE10w-30.Mineral, del-, eller helsyntet spelar ingen roll. Det finns vissa oljor med ett lägre zink- och fosforinnehåll som man bör undvika i en äldre motor 318dT X-drive F31 Mercedes C220CDI S204 Låter spontant som att någon slang på trycksidan har lossnat/börjat läcka och du inte får något laddtryck från turbon Kortfattat så köpte jag turbon ny på firma i USA www helt på min sida i botten då jag inte dubbelkollat information jag fick från turboleverantören! det handlade om oljetillförsel. Patrik har nog helt rätt i det han skriver med, Som sagt nybörjarfel av mig = väldigt dumt och dyrt Holset Super HX40 Competition - Vi säljer endast fabriksnya original turbos från Holset. Detta är en uppgraderad Super HX40 med billetfräst tävlings kompressorhjul. Det ger mer effekt, bättre spool och bredare register med ökad hållbarhet. Stort driftområde med brutal kraft. Räcker upp till ca 750hk. - Billet tävlingshjul, Kompressor 60/86mm.-Turbin 75/65 mm.-Turbinhus alternativ 14. Hej! Så här gör du för att ta bort balansaxelkedjan samt balansaxlarna. Hur man gör detta på ett korrekt sätt är det många som har åsikter om. Men enligt mig och många andra så gör man på det här sättet. Varför är just detta sätt det rätta? Att gör på det här sättet gör att du bibehåller oljetrycket i motorn samt att du elimenerar risken att balansaxelkedjespännarens.
Hej! Har en Saab 9-5 årsmod. 2001, 185 hk.. För ett par veckor sen börja den knacka, å sen högg de till i motorn. Har nu lyft ut motorn, när jag skruva bort remskivan var det fullt med lösa aluminiumdelar på insidan av remskivan, även en liten skruv hade slitits loss från remskivan. Har någon nån aning vad de kan bero på Twin Turbo Jetspark Mk3; Uncategorized; Sista gjutningen till JU-02 avklarad! Föregående inlägg Oljetillförsel. Nästa inlägg Rensvarvat gjutningen. 5 kommentarer Swamp. Läckert! 20 juni, 2016 Svara. Thomas. Har funderat på hur du skulle få till delningsplanet i formen med tanke på alla ytor
Oil feed kit 2, turboslang för oljetillförsel 38mm cc
Köpes turbo märk till frontgrillen; Motorfarge V4; Unik 900 V6 glas soltak; Innertak Sonett 3; Senaste svaren. SAAB 99 -74 indiskgul; Monte carlo gul cab 92; Monte carlo gul cab 92; Brun stol Saab 95 96; Bruno, en väg in i tvåtaktsvärlden; Populära ämnen. MCY Cab 1991; Saab 96 V4 1975: Bollen; Snack om 9000 Talladega; SAAB Customizing. Hej! B202 motor har inga problem med ramlagringen. Har varvat riktig högt under närmare 20.000mil med B202 motorer, har hafft en hel del jag jobbat med, men, ramlager va alldrig någon problem med. Även då vevlagring vart skadad så har ramlagring klarat sig fint. Men, på B2X4 har noterats att så snabbt vevlagring fått lite mer spel. ramlagring har fått smällar med. Vad tycks det va. Turbon har 4 anslutningar: Olja in & ut samt vatten in & ut. Dessa anslutningar bör du ha nya packningar till och när du monterar turbon är det bra att hälla i lite olja i inloppet för olja. När du sedan startar bilen är det bra att ta av kabeln från tändspolen och köra runt motorn några varv med startmotorn så att oljan pumpas ut till turbon Jag hade problem även med min gamla 90q med 5 cylindrig turbo motor, hade en hybrid turbo med KKK avgashus och Garrett T04E kompressor, och den rykte mycket med vanlig glidlager i turbon men högt oljetryck och jag fann mycket olje koks i avgashuset vid lagret, som jag sedan experimenterade med olje restriktor i inloppet på turbon och fick då bort röken Nuvarnade turbo ger laddtryck vid ca 3000 varv, så lite tidigare kommer trycket att komma och ska sedan hålla lååångt upp i registret! =) Enligt uppgift 2000 mil och kostade 1800 + 140 kr i frakt. Denna turbo har även inbyggd avlastningsventil, något som syns på de två sista bilderna
Oljeretur turbo - speeding
Halloj! Som titeln lyder så går jag i tankarna om att sälja mitt turbokit till en miata 1.6. Alla priser listade nedan är Nypris på grejjorna. så det är bud som gäller Efter den läckta bilden i går är nu nya Audi R8 officiell. Formerna känns till största del igen och det är under skalet den stora förändringen har skett. V8:an på 4.2 liter kommer inte att finnas med från lanseringsstart utan då är det endast två V10-versioner som erbjuds - R8 V10 och R8 V10 Plus. Den förstnämnda bjuder på 540 hästar och 540 Nm ur den 5.2 liter stora motorn.
Video: Turbo Wastegate Holset Mitsubishi Borg Warner HX40 HX35
PPF Turbo forum • Visa tråd - Turbo trycker ur sig olja